آخرین اخبار
کد مطلب: 146582
جديدترين وضعيت کرونا در چهارمحال و بختياري/ رنگ‌بندي شهرها بر چه اساسي است؟
تاریخ انتشار : 1400/01/14 11:32:23
نمایش : 1083
وضعيت شهرستان بروجن از نارنجي به قرمز تغيير پيدا کرده و در حال حاضر چهار شهرستان شهرکرد، فارسان، کيار و سامان در وضعيت نارنجي و پنج شهرستان کوهرنگ، اردل، لردگان و خانميرزا در چهارمحال و بختياري در وضعيت زرد قرار دارند.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري فارس از شهرکرد روز گذشته وضعيت شهرستان بروجن از نارنجي به قرمز تغيير کرده و در حال حاضر چهار شهرستان شهرکرد، فارسان، کيار و سامان در وضعيت نارنجي و پنج شهرستان کوهرنگ، اردل، لردگان و خانميرزا در چهارمحال و بختياري در وضعيت زرد قرار دارند.

لازم به ذکر است به گفته مسؤولان علوم‌پزشکي اساس رنگ‌بندي وضعيت شهرستان‌ها بر مبناي تعداد بيماران بستري حاد تنفسي است که در صورت وجود هر 6 بيمار بستري در ميان يک‌صد هزار نفر در هر شهرستان در آنجا وضعيت قرمز برقرار است، در صورت وجود 4 بيمار در يکصد هزار نفر وضعيت نارنجي و در صورت وجود يک بيمار بستري در يک‌صد هزار نفر محدوديت‌هاي منطقه داراي وضعيت زرد اعمال مي‌شود.

افزايش پنج برابري تعداد مبتلايان سرپايي  به ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري

مجيد شيراني روز گذشته در مصاحبه‌اي با اشاره به افزايش پنج برابري تعداد بيماران سرپايي در چهارمحال و بختياري طي ۱۰ روز اخير هشدار داد: در هيچ يک از سه موج گذشته سرعت انتشار و گسترش ويروس در استان به اندازه موج چهارم نبوده است به طوري که در حال حاضر بيماران سرپايي مشکوک به ابتلاي ويروس کرونا روزانه بين ۱۰ تا ۲۰ درصد افزايش يافته که اين وضعيت باعث افزايش تعداد مرگ و مير در ۲ هفته آينده خواهد شد.

رئيس دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد با بيان اينکه چهارمحال و بختياري هفدهمين استاني است که شيوع ويروس کروناي انگليسي در آن به اثبات رسيده است، تاکيد کرد: در اين موج چهارم گسترش ويروس کرونا، گرفتاري کودکان و شيرخوارگان بسيار بيشتر از سه موج گذشته است به طوري که در روزهاي اخير تعداد مبتلايان رده‌هاي سني شيرخواران، کودکان و نوجوانان قابل توجه بود.

بستري ۶۹ بيمار مبتلا به کرونا طي۲۴ ساعت گذشته در استان

گفتني است در 24 ساعت گذشته 805 بيمار با علائم باليني مشکوک به ويروس کرونا به مراکز درماني سرپايي استان مراجعه داشته‌اند که 69 نفر از آ‌ن‌ها در اين مراکز بستري شده‌اند.

شايان ذکر است در حال حاضر ۲۱۸ بيمار کرونايي در مراکز درماني استان بستري شده‌اند که ۱۸ نفر از آن‌ها داراي شرايط بحراني بوده و در بخش مراقبت‌هاي ويژه قرار گرفته‌اند.

انتهاي پيام/68033

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس